
Am avut plăcerea de a intervieva două doamne minunate care se află în spatele brandului mic dar deosebit, Zeya Crochet Studio, un atelier handmade dedicat creațiilor unice din tricotat și croșet. Elena și Madalina Silvestru au reușit să transforme tricotatul într-o artizană modernă, aducând la viață creații unice, care îmbină tradiția cu stilul contemporan. Dacă sunteți curioși să descoperiți cum a început totul și ce face Zeya Crochet Studio atât de special, continuați să citiți!
Să vă cunoaștem mai bine
Ne puteți spune câteva lucruri despre voi? Cine este în spatele acestui brand?
„Suntem două surori în spatele Zeya Crochet Studio, crescute într-un mediu rural, înconjurate de tradiție și de viața simplă a începuturilor anilor 2000. Încă de mici, ne-am văzut bunicile tricotând diverse obiecte vestimentare, iar noi stăteam de obicei lângă ele, fascinate de acest proces. Era momentul în care liniștea se așeza în casă.”
Care este povestea voastra? Ați fost mereu pasionate de croșetat/tricotat sau ați descoperit această pasiune mai târziu?
„Pasiunea noastră pentru tricotat a apărut mult mai târziu, într-o perioadă în care ne căutam liniștea și încercam să descoperim o activitate care să ne definească. Deși în copilărie am experimentat diferite activități sportive, precum dansul și tenisul, niciuna nu a rămas cu adevărat cu noi. Acum am descoperit că, din câteva ghemuri de lână, putem crea o piesă vestimentară, iar satisfacția că noi am realizat-o a fost atât de mare încât ne-am dat seama că iubim acest proces și vrem să-l ducem la un alt nivel.”
Nașterea Brandului
Cum a luat naștere ideea brandului? Care au fost primele piese pe care le-ați creat?
„Brandul a luat naștere din dorința de a crea. Ne-am amintit de bunicile noastre, care tricotau cu atâta măiestrie, și am realizat că acest meșteșug este o moștenire. Mai mult decât atât, mama noastră ne-a povestit că, în adolescență, își tricotase singură puloverele, folosind modele complexe. Am descoperit astfel că ea este o adevărată expertă în acest domeniu. Pasiunea a fost mereu în noi, doar că a trebuit să fie redescoperită.
La început, brandul nostru s-a concentrat pe gențile croșetate, pe care le-am descoperit întâmplător în timp ce dădeam scroll pe internet. Nu ne venea să credem că o asemenea bijuterie poate fi realizată manual! Mai târziu, ne-am dat seama că nu vrem să ne oprim doar la genți croșetate și că, în prezent, piața este invadată de articole vestimentare din materiale sintetice. Am înțeles că putem aduce ceva unic: piese vestimentare speciale, care nu se găsesc peste tot, lucrate manual, rezistente în timp. Mai mult decât atât, ne-am dorit ca fiecare creație a noastră să fie realizată exclusiv din materiale premium, prietenoase cu mediul, care să contribuie la reducerea consumului exagerat.
Bunicile noastre ne spuneau mereu cât de valoroasă este lâna naturală. Abia acum am redescoperit-o și am realizat că, așa cum spuneau ele, un obiect vestimentar din lână este o investiție pe viață.”
Tricotajele Chunky
De ce ați ales tricotajele chunky ca stil principal? Ce le face speciale?
„Ideea de tricotaje chunky a apărut datorită procesului special de realizare a acestor jachete. Deși eram obișnuite cu împletiturile manuale, acest proces era diferit de tot ce văzusem până atunci. În plus, rezultatul final ni s-a părut deosebit, un concept rar întâlnit. Sunt obiecte vestimentare care pot fi considerate piese de colecție datorită materialelor de înaltă calitate, rezistente în timp, dar și a culorilor speciale.
Ne dorim să creăm articole vestimentare exclusiviste, pe care să le iubești și să le dorești în garderoba ta.”
Transformarea Pasiunii într-o Afacere
Care a fost cea mai mare provocare în transformarea pasiunii voastre într-o afacere?
„Transformarea pasiunii într-o afacere este un proces la care încă lucrăm. Domeniul antreprenorial este nou pentru amândouă, dar ne dorim ca tot mai mulți oameni să afle despre conceptul nostru.”
Ați întâmpinat obstacole neașteptate la început?
„Credem că cel mai mare obstacol este să facem cunoscut în comunitatea noastră conceptul de articole vestimentare exclusiviste, realizate din materiale de calitate superioară. Oamenii sunt mult mai deschiși către fast fashion, iar noi încercăm să îi educăm, să le arătăm că achiziționarea unui obiect vestimentar din lână este o investiție pe termen lung.”
Proces Creativ
De unde vă luați inspirația pentru designurile voastre? Urmăriți trendurile sau creați liber?
„Inspirația inițială o luăm de pe Pinterest, unde descoperim modele care ne plac și pe care le considerăm speciale. Pornind de la acestea, le analizăm și discutăm împreună, iar modelul final devine o combinație între ceea ce vedem și ideile noastre proprii. Stilul nostru vestimentar diferă, iar acest lucru ne ajută să creăm piese unice.
În ceea ce privește culorile, urmărim tendințele fiecărui sezon pentru a oferi produse în ton cu moda.”
Cum arată procesul vostru creativ, de la idee la produsul final?
„Cele mai dificile piese sunt întotdeauna primele, pentru că trebuie să stabilim un model și să îl aducem în forma finală. De aceea, petrecem multe ore împletind și deșirând până obținem rezultatul dorit.”
Ați avut vreodată un blocaj creativ? Cum treceți peste el?
„Blocajele creative apar atunci când ne imaginăm o anumită creație, dar realitatea nu corespunde așteptărilor. În astfel de momente, trebuie să reluăm întregul proces. Cu toate acestea, nu renunțăm niciodată până când nu obținem exact ceea ce ne dorim.”
Partea de Business a Modei Handmade
Care sunt cele mai mari provocări ale conducerii unui brand de haine handmade în România?
„Cele mai mari provocări în dezvoltarea unui brand de haine handmade în România sunt educarea publicului cu privire la conceptul de handmade și conștientizarea muncii depuse în realizarea fiecărei piese. Vrem ca oamenii să înțeleagă că un produs lucrat manual este unic și necesită multe ore de muncă continuă”.
Cum stabiliți prețurile, având în vedere că fiecare piesă necesită atât de mult timp și efort?
„Prețurile le stabilim în funcție de costul materialelor. Lâna merinos, pe care o folosim, este considerată o fibră de lux, având proprietăți excepționale: este extra-soft, nu irită pielea, are caracteristici antibacteriene, de termoreglare și respirabilitate. La costul materialelor se adaugă orele de muncă, deoarece fiecare creație necesită peste 12 ore de muncă continuă.”
Care este cea mai mare satisfacție pe care vi le oferă acest business?
„Cea mai mare bucurie o avem atunci când finalizăm un obiect vestimentar. Desigur, și feedbackul clienților este extrem de important pentru noi, oferindu-ne încrederea și motivația de a continua acest proiect.”
Unde vă vedeți brandul peste cinci ani? Aveți vreun vis sau obiectiv pe care vreți să-l atingeți?
„Peste cinci ani, ne dorim să avem un atelier în care să creăm modele exclusiviste, în ediții limitate. Ne propunem să păstrăm calitatea materialelor și să continuăm să realizăm piese unice. Nu vrem să transformăm brandul într-o producție de masă, ci să menținem conceptul de handmade, astfel încât să ne putem bucura de procesul de creație și să oferim produse la cele mai înalte standarde.”





Pentru mai multă inspirație, le puteți urmări pe Instagram. De asemenea, dacă doriți să achiziționați una dintre creațiile lor unice, o puteți face pe site-ul lor oficial, accesând link-ul aici.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.